2011年8月8日月曜日

ドリーミィング ブロンディ

Dreaming Blondie

"Dreaming"

When I met you in the restaurant
You could tell I was no debutante
You asked me what's my pleasure
A movie or a measure?
I'll have a cup of tea and tell you of my dreaming
Dreaming is free
I don't want to live on charity
Pleasure's real or is it fantasy?
Reel to reel is living rarity
People stop and stare at me We just walk on by - we just keep on dreaming
Feet feet, walking a two mile
Meet meet, meet me at the turnstile
I never met him, I'll never forget him

Dream dream, even for a little while
Dream dream, filling up an idle hour
Fade away, radiate

I sit by and watch the river flow
I sit by and watch the traffic go
Imagine something of your very own
Something you can have and hold

I'd build a road in gold just to have some dreaming
Dreaming is free
Dreaming
Dreaming is free
Dreaming
Dreaming is free


わたしがあなたとレストランで会ったとき、

あなたは私が育ちのいいお嬢さんでないことがわかったはず

あなたは私に声をかけてくれた「何が好き?

映画それとも音楽?」

私はお茶してあなたと夢を話したいの

夢はお金がかからないから

私は施しを受けて生きたくないの

本当の喜び?偽りの幻想?

オープンリールは珍しいから生き残っている

人びとは立ち止まって私を眺める 

私たちは夢を見ながら歩き続ける

歩いて 歩いて 2マイル歩いて

会って 会って 改札口で私と会って

私は彼に会ったことがない、私は彼を決して忘れない


夢 夢 つかぬ間の夢

夢 夢 満たされぬ時間をうめて

放射して 消えて行く


私は座って川の流れを眺めている

私は座って車の流れを眺めている

あなただけが持つ何かを想像する

あなたが持っている何かを


私はお金で道をつくるの ただ私の夢の為に

夢は自由

夢はただ

夢は束縛されない



0 件のコメント:

コメントを投稿