2011年8月11日木曜日

Shayla by Blondie

Shayla by Blondie

Shayla worked in a factory
She wasn't history
She's just a number
One day she gets her final pay
And she goes far away

Green trees call to me
I am free but life is so cheap
Scenery is still outside of me
All alone, trapped by its beauty

Shayla turned to run away
To leave in peace and end her stay
Years of fear were in her way
Lost in space and down she came

Suddenly some subtle entity, some cosmic energy, brushed her like shadows
Down here we stop to wonder
Cars on the freeway
Bright lights and thunder


シェイラは工場で働いていた

彼女は人の記憶に残っていなかった

彼女はただの番号で呼ばれる工員にすぎなかった

ある日最後の給料日に

彼女は遠くに行ってしまった


緑の木々が私に呼びかけてくれる

私は自由になれた、でも、とても貧しく

すべてが別世界のように感じ

すべての美しさが閉ざされていた


シェイラは逃げた

平穏に生きるために

彼女の人生は恐怖の連続だった

どこに行っても居場所がなかった


突然、かすかな宇宙のエネルギーのようなものが
彼女を影のように消し去ってしまった

私たちは不思議に思い止まった

車は高速道路で

稲妻が走り雷鳴がした





0 件のコメント:

コメントを投稿